Trots niet blij over proces keervoorziening
In april stond het ontwerpbestemmingsplan keervoorziening Randstadrail 2020 op de agenda. Trots vroeg zich af waarom dit überhaupt nog op de agenda stond. Vanuit de RET en de MRDH is het besluit al genomen en de werkzaamheden zijn al begonnen. Een eventueel negatief besluit vanuit de raad wordt door deze praatclubs niet serieus worden genomen.
Mist door vele rapporten
Ook bij dit onderwerp zijn er heel veel rapporten ondergehangen. Er ontstaat hierdoor een enorme mist rond de essentie van het geluidsprobleem van onze inwoners. Kan Trots ervanuit gaan kijkend naar de akoestisch rapporten zijn geschreven op basis van een doel redenatie. Het moet altijd binnen de normering passen?
Vragen over akoestisch rapport
Trots heeft een aantal vragen gesteld over het akoestisch rapport. Er wordt in het rapport een vergelijking gemaakt de trein uit 1987 die eens per half uur reed en in de spits 4 keer per uur en de toekomstige situatie. Wanneer de keervoorziening gebruikt wordt er iedere twee en halve minuut een metro rijdt inclusief geluidoverlast door de bomen. Is dit niet appels met peren vergelijken?
Invloed op geplande nieuwbouw Pijnacker Zuid
Een andere vraag die naar bovenkwam ging over de geplande nieuwbouw bij metrostation Pijnacker Zuid. Trots vroeg zich hardop af of de keervoorziening hier geen negatieve invloed op zou hebben. Zou dit nu niet door gaan in verband met de geluidshinder?
Proces niet sjiek
De wijze waarop dit proces is verlopen vindt Trots stuitend. Werkzaamheden aan de keervoorziening zijn gewoon begonnen, voordat de raad een besluit heeft kunnen nemen. Voor Trots blijft het een vreemd iets dat het akoestisch rapport in opdracht is geschreven van de RET. Tevens vindt Trots dit rapport onvolledig ten aanzien van het gebied richting Rotterdam dat niet gemeten is. Trots vreest een grote invloed op het woongenoot en welzijn van onze inwoners in dit gebied. Trots heeft hier nergens wat over gelezen.